hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Yorumları



30.10.2010

Renault Reklamları



Günümüzün pazarlama anlayışının temelini oluşturan, tüketici ihtiyaçlarını değil, istediklerini alır mantığıyla tasarlanan, Renault otomobil markasının reklamı, televizyonlarda dönmeye başladı. reklamda tüketici, kendi ihtiyaçlarına göre, fazla veya gereksiz olan otomobile beğeniyle bakmaktadır. Satış elemanı ise, karşısına dikilmiş saymaktadır; çocuğunuz var, onun için. Akrabalarınız var, tatile çıkacaksınız v.b. bir dizi ihtiyaç sayar. Tüketici hepsine “yok” demektedir. Tüketici “ben bunu istiyorum, tek nedeni bu” diye cevabını verir. Reklam müziği devam eder ve arka ses, “her şeyin bir nedeninin olması gerekmez, bazı şeyleri sadece istediğiniz için alırsınız” der ve araba modeli görüntüye girer.

Marka bu reklam filmiyle, tüketiciye ihtiyacın olmasa da, beğendiğin veya istediğin için alabilirsin, bu gayet doğaldır mesajını iletmektedir. Tabi markanın sadece bu reklamı değil, diğer reklamlarında da tüketicinin beğeni ve isteklerine vurgu yapan sloganları tasarlanmıştır. Marka, bu şekilde tasarım yaparak, tüketicinin duygularını okşamakta ve onun istek ve beğenilerinin çok önemli olduğunu, onu mutlu edecek ne varsa yapabileceğini anlatmaktadır. Zaten, son zamanlarda bütün reklam mecralarında tüketicilerin istek ve özlemleri işlenmekte ve bunların firmalar tarafından önemsendiği, bunlar baz alınarak üretim yaptıkları anlatılmaktadır.





iç sayfa bitişi
reklamın tek adresi