Twitter kendisine reklam vermek isteyen firmaların satış departmanıyla bağlantıya geçme zorunluluklarını ortadan kaldıracak olan yeni bir reklam alma sistemi kurma hazırlığı yapıyor. Küçük ölçekli işletmelerin otomatik olarak reklam verebileceği sistemin yıl sonuna kadar kurulması planlanıyor. Twitter Global Mali Başkanı Adam Bain, yıl sonuna doğru sunmayı düşündükleri sistem sayesinde küçük ölçekli firmaların taleplerine daha hızlı cevap vermeyi amaçladıklarını söyledi.

Twitter'ın Aralık 2010 yılında reklamcılara yönelik olarak tanıttığı online form, pazarlama ve reklam dünyasının promosyonlu tweet ve trend gibi özelliklerine dair düşüncelerini paylaşmalarına olanak sağlıyordu. Twitter satış temsilcileri ve bu formlar sonrasında reklamcılarla iletişime geçiyordu.

Twitter, reklam çalışmaları konusunda başlangıç evresinde görülüyor. Halen twitter'da reklam vermek isteyen firmaların twitter satış departmanıyla bağlantıya geçmek zorundalar. Satış departmanı altyapı açısından küçük ölçekli firmaların taleplerini yerine getirmekte yetersiz kalıyor ve dolayısıyla daha çok büyük ölçekli firmalara odaklanıyor. Bu açıdan kurulması planlanan otomatik reklam satın alma sistemi twitter'da yer almak isteyen küçük ölçekli firmalar açısından büyük kolaylık sağlayacak.

Sosyal ağların lideri konumundaki Facebook tamamen küçük ölçekli işletmelere yönelik olarak tasarlanmış bir reklam alma sistemine sahip. eMarketer verileri reklam çalışmaları açısından henüz başlangıç aşamasında olan twitter'ın 2011 yılında, Facebook'un 2007 yılı rakamları olan 150 milyon dolar reklam geliri elde edeceğini ortaya koyuyor. Kurulması planlanan otomatik reklam satın alma sistemi devreye girdiği takdirde, küçük ölçekli işletmelerden elde edilecek gelirler sayesinde twitter da reklam gelirlerini arttırabilecek.  

Arşiv

Etiketler