Ünlülerin reklam içeren Twit'leri sayesinde para kazanmaya başlaması reklam dünyasına yeni bir soluk getirdi. Klasik reklam yöntemlerini geride bırakan dijital reklamlar her geçen gün kendini aşmaya devam ediyor. Geçtiğimiz ay Kim Kardashian'ın bir Twit'ten 10 bin dolar kazandığının ortaya çıkması birçok ünlünün Twitter hesaplarının mercek altına alınmasına neden olmuştu. “Ad.ly'' adlı şirket, takipçi sayısı yüksek ünlüleri belirleyip reklam Twit'i atmasını sağlıyor. Twit başına para kazanan bu ünlülerin ücretini takipçi sayısı belirliyor.

‘'Ad.ly'', en son Chalie Sheen'in skandalları nedeniyle diziden kovulduğu esnada Twitter'a girmesini sağlamış Twit başına 50 bin dolar kazanmasına neden olmuştu. Sheen, ‘'Internships.com'' adlı siteden Twit'inde bahsedince ilk bir saatte 95,333 kez, sonraki 48 saatte 450 binden fazla kez tıklanmasına neden oldu. Elbette markalara ilişkin Twit'ler ünlülerin kaleminden çıkmıyor. Bu iş içinde ‘ghost twitter writer' adlı uzmanlar devreye giriyor. Sihirli kelimelerden oluşan 140 karakter, hem ünlülere hem markalara hem de aracı şirketlere milyonlarca dolar kazandırıyor. Twitter'da reklamını yaptıran şirketler arasında dünyaca tanınan Old Navy, Toyota, Best Buy ve American Airlinesgibi firmaların da isimleri geçiyor. Ad.ly listesindeki ilginç isimler arasında pop yıldızları revaçta. Listede Twitter'da 6.3 milyon takipçisi olan şarkıcı Snoop Dogg, Twit başına 8000 dolar ile bir numarada yer alırken 2.2 milyon takipçisi olan Paula Abdul ise twit başına 5000 dolarlık ücretle ortalarda yer aldığı belirtiliyor.

Arşiv

Etiketler