IAB Türkiye'den yapılan açıklamaya göre; Türkiye'nin 2011 yılında dijital reklama yaptığı yatırım: 721 milyon TL. Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan "Display Reklam Yatırımları"; 294 milyon TL, Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları"; 339 milyon TL,Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den oluşan "Mobil Reklam Yatırımları" 25 milyon TL, olarak belirlendi.

Detaylı olarak incelenirse; (alan - milyon TL)

İnternet Reklam Yatırımları Toplamı 721

Display Reklam Yatırımları 294

Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları 236

Video reklam yatırımları 22

Sponsorluk yatırımları 23

Gelir paylaşımı reklam yatırımları 13

Arama Motoru Reklam Yatırımları 339

Kelime bazlı reklam yatırımları 230

Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları 109

Mobil Reklam Yatırımları 25

Mobil gösterim reklam yatırımları 6

Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı 19

İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 58

İlan sayfaları reklam yatırımları 58

Diğer;

5 E-posta 3

In-game advertising 2

IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura yaptığı açıklamada: “internetin en hızlı gelişen alan olduğunu gördük, Türkiye'de dünyayla birlikte büyüyor” dedi.

Arşiv

Etiketler