Sosyal veriyi gerçekten değerli kılan, hedef kitleniz hakkında neleri ifşa ettiğidir. Kitleniz neleri takip ediyor, neleri umursuyor, nelerden etkileniyor, hafta sonları ne yapıyor, hangi televizyon programlarını izliyor, neden belirli ürünleri almayı tercih ediyor? Sosyal medya platformları, bu bilgileri hedef kitlenizin kendi ağzından duyabileceğiniz bir alandır.

Sosyal medya reklamı yaparken kısıtlı bir alana sahibizdir ve en doğru mesajı verebilmek için hedef kitlemiz hakkında en net bilgiyi öğrenmemiz gerekir. Bununla birlikte markaları burada zorlayabilecek konu, hedef kitlelerine hitap etmek, kullanıcıları müşterilere ve takipçilere dönüştürmek için doğru anahtar kelimelerin veya temaların belirlenmesidir. Anahtar kelime belirlemenin birçok yöntemi vardır. Ama sosyal medyada kullanıcıların gönderilerini takip ederek reklam kampanyasını şekillendiren marka sayısı oldukça azdır. Bununla birlikte, bu az sayıda marka bu yöntemin güçlü sonuçlar verebildiğini görmüştür.

Mesela Socialtyze adlı içerik sağlama firması bir film tanıtımını yapmakla ve filmin Facebook sayfasının hayran sayısını artırmakla görevlendirilmiş. Firma, Twitter'da film hakkında gönderiler yapan kullanıcıların tweetlerini incelemiş ve bu kullanıcıların ilgi alanlarını Twitter gönderilerinden tespit etmeye çalışmış. Socialtyze bu şekilde belirli konulara ve ilgi alanlarına ulaşmış. Mesela film hakkında tweet atan kullanıcıların belirli bir televizyon programıyla ilgilenme oranının, diğer Twitter kullanıcılarından 18 kat fazla olduğu tespit edilmiş ve televizyon programının ismi de reklam kampanyasında bir anahtar kelime olarak kullanılmış.

Socialtyze, bu şekilde belirlediği anahtar kelimelerin daha etkili hedeflemeyi sağladığını ve diğer kampanya analiz araçlarının sağladığı anahtar kelimelerden %16 daha fazla tıklama oranına ulaştığını tespit etmiş. Kullanıcıların ilgi alanları üzerine kurulu kampanya, Facebook'un kendi anahtar kelime önerilerinin kullanıldığı kampanyaya göre de %31 daha fazla tıklama almış. Firma, sosyal medya kullanıcılarının her gün ilgi alanlarını ve fikirlerini belirttiklerini ve bunun markalar tarafından dikkate alınması gerektiğini ifade ediyor.

Bu yöntemi hayata geçirmek için, işe takipçilerimizin bizimle kurdukları etkileşimden bağımsız olarak neler yaptıklarını ve hangi konular üzerinde konuştuklarını inceleyerek başlayabiliriz. Bunun için kullanılabilecek bilgisayar programları ve araçları olduğu gibi, belirli sayıda takipçimizi kendimiz birebir incelemeyi de tercih edebiliriz.

Sosyal medya platformlarından ulaştığımız veriyi sadece sosyal medya reklamı için kullanmak veriyi iyi değerlendirememek olur ve bu veriyi her tür içerik hazırlamada, sosyal medya dışı reklamlarda ve diğer aklımıza gelebilecek her tür pazarlama türünde ve mecrasında da kullanmayı düşünebiliriz.

 

Arşiv

Etiketler