Firmaların, markalarını, ürün ve hizmet özelliklerini anlattığı, firmalar ile tüketiciler arasında kurulan iletişim köprüsüdür. Her iki taraf ta reklamlar sayesinde birbirleriyle konuşur, birbirlerine ne istediklerini, neleri sevdiklerini neyi amaçladıklarını anlatırlar. Her iki taraf, birbirlerinin taleplerine göre davranışlarına yön verir ve birbirlerinin beklentilerine cevap olurlar. Reklamlar, reklam ajansları tarafından tasarlanmaktadır. Reklam ajansları, firmalar ile tüketiciler arasında kurulan bu iletişim köprüsünün temel taşlarını oluştururlar. Reklam ajansları vasıtasıyla, her iki taraf birbiriyle etkili iletişim kurmaktadır. Çünkü reklam ajansları, firmaların amaçlarına uygun reklamları tasarlayabilmek için, piyasayı analiz ederek işe başlamaktadır. Yani tüketicilerin, firma, ürün ve hizmetleri hakkında neler düşündüğünü, geçmişte hangi ürün ve hizmetini kullandıklarını, kullandıkları ürün ve hizmetlerle ilgili düşüncelerini öğrenmekte ve ona göre reklamları tasarlamaktadır.

Reklamlar en çok etkili oldukları şekillerde tasarlanmaktadır. Reklam veren firmanın bütçesine göre yapılmakta olan bu seçim, reklam filmi, reklam cıngılı, reklam spotu, billboard, bina giydirme, araç giydirme, durak reklamı, radyo reklamı, gazete veya dergi reklamı veya internet ortamına uygun reklam tasarımlarından herhangi biri olarak tüketicinin karşısına çıkabilmektedir. Reklam filmi tasarlanacağı zaman, reklam ajansı, yapım firmalarıyla birlikte çalışmaktadır. Reklam filminin ihtiyaçlarını yani, oyuncu, ünlü isim, malzeme araç ve gereçlerini, oyuncu ve reklam ajansları tamamlarken, yapım firması, reklam filminin çekilmesini sağlamakta, reklam ajansı da reklamın tasarımını yapmaktadır. Bu üç ajans, reklam filmlerinde genellikle birlikte çalışmaktadırlar. diğer reklamlarda ise, billboard veya yukarıda saydığımız reklam çeşitlerinde, reklam ajansı kendi bünyesindeki ekipleri kullanmaktadır. Baskılarını ise, reklamın çeşidine göre, ya dijital baskı yapan ajanslarla veya ofsetlerle anlaşarak basılmasını sağlamaktadır.

Son zamanlarda reklamlar, internet mecrasında daha çok kendini göstermeye başlamıştır. İnternet normalde, bilgiye en kısa yoldan, en çok kişinin ulaşmasını sağlamayı amaçlayan, teknolojik bir gelişimdir. İnternet ortamında, yukarıda sayılan birçok reklam türü ve çeşidinin gösterilebilmesi, insanların hem reklam müziklerini, hem filmlerini, hem görüntülerini dinleyip, görüp, algılayabilmesi, internetin popüler bir reklam mecrası olmasını sağladı. Bu özelliğinden çok daha önemli olan unsur ise, internete binlerce kişinin aynı anda girebilmesi ve aynı reklamı, dilerlerse aynı anda görebilmelerini sağlaması olmaktadır. Firmalar, bu ortamlara uygun yaptıkları reklamların ölçümlerini, çok daha kısa bir sürede, çok az bir maliyetle ve kesin sonuçlarla alabilmektedir.

Günümüzde reklamlar, insanların günlük yaşamlarının her alanını kaplamış durumdadır. Hem evde, hem işte hem de dışarıdaki sosyal yaşamın her anında karşılarına çıkmakta ve davranışlarını firmaların amaçlarına yönelik değiştirmeye çalışmaktadır.  

Arşiv

Etiketler