Reklam yaparak, marka farkındalığı oluşturabiliriz; markamıza yönelik ilgi uyanmasını sağlayabiliriz; marka, ürün veya hizmetlerimiz hakkında bilgi verebiliriz; ürün veya hizmetimize olan talebi canlandırmaya veya markamızın konumunu güçlendirmeye çalışabiliriz.

Reklamlarımızın bir işe yaraması için, pazarlama planımızda ürün, fiyat ve yerleştirme unsurları da önemlidir. Şimdi biz tutup da bir paket sakızı 15 liraya satmayı planlıyorsak, istediğimiz kadar reklam yapalım, başarılı olma ihtimalimiz düşüktür. Veya insanların pek ihtiyaç duymadığı bir ürün de sadece reklam yaparak satılabilir bir hale getirilemez. Veya ürünümüzü, hedef kitlemizle çok ilgisiz yerlerde satmaya veya mecralarda tanıtmaya çalışırsak da reklamımızdan çok şey beklememeliyiz. O yüzden, "Bir reklam yapalım da satışımızı ve kârımızı biraz artıralım" diyerek, ayrıntılı düşünmeden ve planlama yapmadan reklam yapmaya girişmemiz bize hiçbir şey kazandırmaz.

Reklam hedeflerimizin, gerçekçi, ölçülebilir ve belirli bir plan dahilinde yer alması lazım. Bunun için de, firmamızın sektördeki yerini ve payını önce bir analiz etmemiz lazım. Unutmayalım ki, genel veya belli belirsiz bir reklam hedefi düşünürsek, reklamımızın hedefine ulaşıp ulaşmadığını ve başarılı olup olmadığını anlayamayız.

Reklamımız için bir hedef belirlerken, temel olarak üç aşamadan bahsedebiliriz:

1-Farkındalık:

Eğer ürünümüz yeniyse veya piyasa araştırmaları yaparak ürünümüzün bilinirlik oranının düşük olduğunu tespit etmişsek, ürün veya marka farkındalığını artırmayı hedefleyebiliriz. Burada, reklamımızın hedefi, firmamızın ürünlerini olabildiğince fazla sayıda insana duyurmak olmalıdır.

2- İşlev:

Burada, hedef kitlemizin ürünümüze biraz daha aşina olmasını, ürünümüzün ne amaçla kullanılabileceğini anlamasını ve görüntü ve özelliklerinden haberdar olmasını sağlarız.

3- İkna:

Burada, hedef kitlemize, ürünümüzün değerini anlatırız. Yani, tüketicilerin, ürünümüze para verdiklerinde paralarının boşa gitmeyeceğini düşünmesini ve bizim ürünümüzü "Alınabilecekler" listesine eklemesini sağlarız.

Ürünümüzün değeri konusundan ikna olan ve ürünümüzün belirli istek ve ihtiyaçlarını karşılayacağına karar veren tüketiciler, ürünümüzü satın almak isteyecektir.

Ürünümüz pahalıysa veya dönemsel olarak ihtiyaç duyulan bir ürünse, reklamımızdan sonuç almamız biraz uzun sürebilir. Biz reklamımızı ne kadar uzun süre yayında tutarsak, ürünümüzü duyan veya ürünümüz hakkında bilgi sahibi olan tüketici sayısı da o kadar artacaktır.  

Arşiv

Etiketler