Geçmişi paranın Sümerler tarafından bulunması kadar eskiye dayanan pazarlama-satış teknikleri her geçen gün yeni bir stratejiyle tüketicinin karşısına çıkıyor. Yeni adıyla marketing eski adıyla pazarlama, reklam ajanslarını hep yeni ve özgün çalışmalara yönlendiriyor. Teknolojinin desteğini sonuna kadar kullanan reklam ajansları birbirinden farklı yenilikçi işlere ve alanlara imza atıyor.

Reklam ajanslarının yaptıkları işleri sıralarken tanıtımdan satışa bir bütünden bahsedebiliriz. Marka çıkışından, yürütülen kampanyanın maliyetine, hedeflenen kitleye ve satış gücüne ulaşana kadar yapılacak çalışmalara reklam ajansları karar verir. Üreticiler ürünü ortaya koyar, reklam ajansları sunumunu.

Reklam harcamaları ülke ekonomileriyle doğrudan bağlantılıdır. İletişim sarmalı içinde halkla ilişkilerin tükendiği noktada devreye giren reklamcılık sektörü, ekonomik darboğazlarda en çok zarar gören iş kollarından biridir. Oysaki reklamın hem krizlerde hem de günlük hayatta sürdürülebilirliği markanın kalıcılığı ve itibarı açısından hayati önem taşır. Yazılı basında yapılan pazarlama tekniklerine ek olarak açıkhava-billboard reklamları, radyo, Tv ve dijital mecralar günümüzde ajansların kurtarıcı alanları durumunda.

Reklam ajansları çağın gereği faaliyetlerini halkla ilişkilerin çok üzerine taşıdı. Ajanslar kurumsal iletişim, marka iletişimi, uluslararası halkla ilişkiler, medya iletişimi, finansal iletişim, kriz yönetimi, lobi faaliyetleri, sürdürülebilirlik raporlaması, kurumsal sosyal sorumluluk yönetimi, iç ve dış müşteri iletişimi, lüks ve sanat iletişimi gibi profesyonel alanlar üretti.

Hızlı yaşayan çağımız insanı aynı zamanda hızlı tüketiyor. Ajanslar uzun soluklu mesajlardan çok popüler işlere imza atmak zorunda kalıyor. Geçmişte dilden dile dolaşan sözler aracılığıyla yapılan pazarlama yöntemleri, yerini hızlı tüketilen teknoloji destekli reklamlara bırakmış durumda. Bugün profesyonel kadrolarla çalışan reklam ajanslarının “bulunmaz Hint kumaşı” gibi yüzyılları tüketmiş bir sloganı yakalama gibi bir lüksü maalesef yok.

Reklam Ajansları ile İlgili Diğer Yazılar

 

Arşiv

Etiketler