Reklam kampanyalarınızı tanıtmak, müşterilerinizle ve potansiyel müşterilerinizle iletişim kurmak ve satış grafiğinizi artırmak istiyor fakat bu faaliyetler için en uygun reklam ajansı hangisi diye mi düşünüyorsunuz?

Reklam ajansınızı seçmeden önce ne istediğinize karar vermelisiniz. Ajanstan nasıl bir hizmet beklediğinizi belirleyip, ona göre seçim çalışmalarına başlamalısınız. Reklam ajansları birbirinden farklı alanlarda hizmet verir ve siz, ihtiyacınız olan ajansı, verilen hizmete göre değerlendirebilirsiniz. Tam hizmet ajansları, uzmanlaşmış ajanslar, sektör odaklı ajanslar, azınlık ajansları ve butik ajanslar olmak üzere farklı alanlarda faaliyet gösteren bu ajansları sizlere kısaca anlatmaya çalışacağım.

Tam Hizmet Ajansları; Medya planlama ve satın alma, tüketicinin gözünde markanın doğru tanıtılmasını sağlayan yaratıcılık ve araştırma hizmetleri gibi alanlarda çalışan ajanslardır. Uzmanlaşmış Ajanslar ise belirli bir sektörde ya da hizmette uzmanlaşmış ajanslardır. Sadece belirli bir sektörde uzmanlaşıp bu alanda hizmet veren ajanslar ise sektör odaklı ajanslar olarak bilinir. Azınlık ajansları ise belirli bir bölgede yaşayan ya da var olan azınlığı oldukça iyi tanıyan ve bu durumu fırsata çevirmeyi başarabilen ajanslardır. Butik ajanslar ise bünyesinde çok az çalışan bulunduran ve işin yaratıcılık kısmıyla ilgilenen ajanslardır.

Reklam ajanslarının verdiği bu hizmetlere bakarak, size ya da firmanıza en uygun reklam ajansını seçebilirsiniz. Reklam veren ile reklam ajansı arasındaki uyum, ortaya daha başarılı sonuçlar çıkarır. Reklam ajansları müşterisini çok iyi tanımalı ve müşterisinin beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilmelidir. 

Arşiv

Etiketler