Radyo reklamları hayatımıza ilk defa 1920 yılında girdi. O zamandan bu yana hem reklam sektörü hem de reklam mecraları çok gelişti. Birçok kişi, her şeyin dijital olduğu bu çağda radyo reklamlarının neslinin tükendiğini ve hiçbir etkisi olmayacağını düşünüyor olabilir. Ama gerçek bundan çok farklı ve radyonun modası kesinlikle geçmiş değil.

Ses içeriği ve radyo istasyonları günümüzde hiç olmadıkları kadar popüler. Sırf iTunes'ta kaç tane radyo istasyonu olduğunu veya kaç tane radyo istasyonunun internet üzerinden de dinlenebildiğini düşünün. Bu kanallardan bazıları tamamen belirli bir müziğe yönelikken, bazıları da her tür müziğe yer verebiliyor. Bazı internet araçları da, en sevdiğiniz radyo programlarını indirip istediğiniz zaman dinlemenizi mümkün kılıyor. Yani dijitalleşme, radyoyu öldürmek yerine geliştirdi.

Ama bütün bunlara rağmen, radyolarda iyi, çekici veya düzgün reklama rastlamak çok zor. Mesela Eurobest 2014 Avrupa Reklam Festivali'nde, radyo kategorisi büyük ödüllerden hiçbirini alamadı. Bu durum, radyolar veya radyoculuğun geldiği yerden ziyade, reklam sektörünün radyoya bakış açısıyla ilgili.

Peki, bu sorunu nasıl çözebiliriz? İyi radyo reklamları için, deneyimli ses tasarımcılarına ve belirli bir mesaja çok iyi odaklanabilen içeriklere ihtiyaç var. Bunun için de, tabi ki, bir bütçe ayrılması lazım.

Dijital çağ, hem içerik hem de seçim sayısını artırdı. Reklam yapmak isteyen müşterilerin önünde çok fazla mecra seçeneği var ve mecralara bütçe ayrılması konusunda sıkıntı yaşanıyor. Marka yöneticileri, reklam bütçesini her mecrada değer yaratacak şekilde kullanma konusunda ciddi bir baskı yaşıyor.

Halbuki, kesin hedefli sözlü mesajlar yaratılması için radyo sektöründe çokça fırsat var. Belki de sorunun çözümü, çok geniş bir kitleye hitap edebilecek reklam bütçeleri belirlemek yerine, daha küçük ve belirli hedef kitlelerine yönelmek.

Radyo reklamcılığında yeni bir altın çağ yaratmanın bir başka yoluysa, radyo mecrasının sunduğu imkanlardan heyecan duyan yaratıcı yöneticilerin ve marka yöneticilerinin olması. Radyo dinleyicileri de iyi hazırlanmış içerikten hoşlanıyor ve markalar ve firmalar bir kitle arıyorlarsa, radyo dinleyicileri de bir kitle. Yapılması gereken tek şey, mesajların radyoyla nasıl aktarılabileceği üzerine kafa yorulması.

 

Arşiv

Etiketler