hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Yazıları



05.01.2012

Pazarlama Bilgi Sistemi



Pazarlama Bilgi Sistemi

 Pazarlama bilgi sistemi, firmaların pazarlama kararları kapsamında ihtiyaç duyduğu bilgileri, firmanın içinden veya dışından alınarak kullanılabilir hale getirilmesini sağlayan yöntem olmaktadır. Firmaların kendi içinden elde ettiği bilgiler genellikle faaliyetleriyle ilgili tuttuğu kayıtlardan elde ediliyor. Örneğin, bilançoları, satışla ilgili kayıtlar, maliyetle ilgili kayıtlar, stokla ilgili kayıtlar oluyor. Dışarıdan aldığı verileri ise diğer kuruluşlardan sağlıyor. Örneğin, demografik yapı ile ilgili bilgileri verebilen bir kuruluş dış bilgi kaynağı olup alınan bilgi de dış bilgi olarak değerlendiriliyor. Bunlarla birlikte, araştırma yapmaksızın elde edilen veriler de olabiliyor. Bunlar genellikle Pazar çevresi ile ilgili bilgilerdir. Örneğin, Satış elemanlarından, dağıtıcılardan, rakiplerin tanıtım broşürlerinden, çağrı merkezlerinden, ürünlerinden bilgiler toplanabiliyor. Bütün bunlar pazarlama bilgi sistemi yöntemini oluştururken pazarlama araştırmaları da bu kapsama alınıyor.

Pazarlama araştırmaları, hedef Pazar, hedef tüketici kitle eğilimleri v.b. pek çok konuda yapılabiliyor. Toplanan veriler, yapılabilecek faaliyetleri en doğru şekilde belirliyor. Bunlara dayanarak firma, üretim biçimini, ürün iyileştirme çabalarını, pazarlama tekniklerini uygulamaya koyabiliyor. Bir işletme pazardaki konumuyla ilgili bilgileri ne kadar doğru olarak görebilirse o kadar iyi stratejiler üretebilir. Güçlü ve zayıf yönlerini, pazardaki tehlike ve fırsatları görerek doğru kararları alabilir. Bununla birlikte ürünler üzerinde ne tür yenilik ve iyileştirmelerin yapılabileceği de ön görülebilir. Tüketicilerin talepleri, istek ve arzularına uygun ürünlerin sunulması sağlanabilir. Bütün bu bilgilerin, uygulamaların, yeniliklerin yapılması, firmaların rekabet gücünü de arttıran niteliktedir.

Ek olarak yeni bir ürünün geliştirilmesi de elde edilen verilerin ışığında mümkün olur. Bilgilerin bir defaya mahsus elde edilmesi ilk aşamada izlenmesi gereken yolu belirleyebilir. Fakat günümüzde yaşanan hızlı değişim çok kısa bir sürede bu bilgilerin geçersiz olmasını sağlayabilir. Bu yüzden bilgi etme konusunun sürekli gündemde olması, aralıksız pazarlama bilgi sisteminin devrede olması gerekiyor.









Bu reklam yazısı ile ilgili yapılan yorumlar



Bu reklam yazısıyla ilgili yorum bulunmamaktadır.

Bu reklam yazısına yorum yap



E-Posta Adresiniz



Adınız Soyadınız



Mesajınız



Güvenlik Kodu





Reklam Yazıları ile ilgili ziyaretçilerin yaptığı yorumlar reklam yazısının okurlarının kendi görüşleridir, bu yorumlardan reklam.com.tr. veya bağlı bulunduğu firma sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret içeren, reklam yazısının konuları ile ilgisiz, kişilik haklarına saldıran, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun olmayan yorumlar değerlendirmeye alınmayacaktır. Yorumlarınızı 'küçük harf'lerle yazmanızı rica ederiz.
iç sayfa bitişi
neden reklam.com.tr?