Bir firmanın logosu, görsel kimlik oluşturmanın ilk adımıdır. Bu yüzden logo tasarlamak çok önemli bir konudur. İrlandalı X Print adlı basım, yayın ve matbaacılık firması, logosunu yeni tasarlamaya çalışan firmalar için derlediği bir yazıda, logo hazırlamanın önemli noktalarından bahsetmiş. Nelerden bahsedilmiş, biz de bir göz atalım.

 

1- Logo üzerine düşünürken kendinize sormanız gereken sorular şunlar:

1- Firmanız hangi amaca hizmet ediyor?

2- Firmanızı diğer firmalardan ayıran özellik ne?

3- Firmanızı tek bir kelimeyle tanımlamanız gerekseydi, hangi kelimeyi kullanırdınız?

4- Firmanızın nesiyle bilinmesini ve tanınmasını istiyorsunuz?

5- Sizce "iyi tasarlanmış logo", hangi özelliklere sahiptir?

6- Sevdiğiniz logoları düşünün. Bu logoların nesini seviyorsunuz?

7- Sevmediğiniz logoları düşünün. Bu logoların nesini sevmiyorsunuz?

8- Logonuz, sizce ne tür ürün, organizasyon ve mecralarda kullanılacak?

9- Hedef kitleniz kimler?

10- Logo tasarımı için ne kadar para ayırdınız?

 

2- Logolarda Renk Kullanımı

Özellikle renkli bir tasarım hayal ediyorsak, öncelikle renklerin anlamları, insanlarda bıraktığı etkiler ve uyandırdığı duygular hakkında bilgi sahibi olmalıyız. Logolarda en çok kullanılan renklerden bazılarının genel olarak anlamları şunlardır:

Kırmızı: Enerjik, cesur, dikkat çekici

Turuncu: Yaratıcı, genç, arkadaş canlısı

Sarı: İyimser, neşeli, pozitif

Yeşil: Büyümeyi anlatır, organik, eğitici nitelikte

Mavi: Profesyonel, medikal, dinginlik verici

Mor: Ruhani, bilge, hayal gücü zengin

Kahverengi: Tarihsel çağrışımlar, istikrarlı, toprak rengi olduğu için kırsallıkla bağlantılı şeyleri çağrıştırıyor

Siyah: Güvenilir ve güçlü

 

3- Logo Tasarımında Nelere Dikkat Etmeliyiz?

1- Logonuz akılda kalıcı ve kolayca anlaşılır olmalıdır. Bunun için, uygun bir renk kombinasyonu bulmalı ve çok karmaşık olmayan bir tasarım düşünmelisiniz.

2- Logonuz, çeşitli mecralarda kullanıldığında bozulmuş veya farklı görünmemeli. Logonuz, websitelerinde, gazetelerde, dergilerde, banner reklamlarda, videoların köşesinde, kartvizitlerde aynı derecede etkili ve güzel durmalı.

3- Logonuz, orijinal olmalı ve rakiplerinizinkini andırmamalı.

4- En iyi logoların çoğu, kara kalemle çizilebilirdir ve gölgeleme rötuşlarına veya özel efektlere ihtiyacı yoktur. Faks ve fotokopi gibi iletişim kanallarında logonuz siyah-beyaz görünecektir, bu yüzden, mümkünse siyah-beyaz olarak kullanıldığında da anlaşılır duran bir tasarım üzerinde çalışmak akıllıca olacaktır.

 

4- Logo Tasarlarken Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Logo Tasarlarken Bunları Yapmayın:

1- İlk bakışta iyi anlaşılmayacak karmaşık tasarımlar

2- Logonun üzerine yazı yazmak

3- Logonun etrafında çizgilerden bir çerçeve kullanmak

4- Farklı harf fontları kullanmak

Logo Tasarlarken Bunları Yapın:

1- Akılda kalıcı, ilk bakışta anlaşılır olmalı

2- Tasarım orijinal olmalı

3- Marka felsefesini yansıtmaya çalışın

4- İçinde bulunduğunuz döneme ait popüler imgelerden kaçının

 

 

Arşiv

Etiketler