Her kriz döneminde, para piyasaları sürekli değişkenlik göstermeye başlar. Reklam veren firmaların reklam yatırımları birden bire kesilir. Reklam veren firmalar, reklam yatırımlarını keserek önlem aldığını düşünür. Fakat geçen birkaç kriz döneminde, farklı davranışlar geliştiren bazı firmaların pazardaki ilerleyişi, bu şekilde önlem alan firmalara, iyi bir örnek teşkil etmiş olmalı ki, son iki kriz döneminde, firmaların reklam yatırımları diğer dönemlere nazaran daha fazla olmuştur. Kriz dönemlerinde, birbirinden farklı sektörlerin reklam yatırımlarıyla ilgili davranışları, birbirinden farklı olmaktadır. Banka ve finans, eğitim, emlak, otomotiv, bilişim, tekstil v.s. sektörlerin refleksleri, gün geçtikte değişiklik göstermeye başlamıştır. Firmalar, kriz dönemlerine uygun önlemleri alırken, kendi sektörünün tüketici davranışlarını incelemekte ve ona göre önlem almaktadırlar. Firmaların, kriz dönemlerinde reklam yatırımlarını kesmemesi, kendine uygun bir maliyet stratejisiyle, reklamlarına devam etmesi oldukça avantajlı olmaktadır. Kriz dönemlerinin etkileri geçtiğinde, daha fazla satış yapmakta ve amaçlarına daha çok yaklaşmış olarak çıkmaktadır.

Böyle zamanlarda, her zaman olduğu gibi, reklam sektörüne daha fazla iş düşmektedir. Firmaların kendileri için aldıkları önlemlere benzer davranışları, reklam kurum ve kuruluşlarının da firmalara karşı göstermesi gerekmektedir. Firmaların, kriz dönemlerinde reklamlarını devam ettirebilmeleri için onlara çeşitli maliyet avantajları hazırlayıp sunmak, kriz dönemlerinde, reklam sektörünü durma noktasına gelmekten kurtarabilir. Bununla birlikte bilindiği gibi, reklam sektörü tüketici davranışlarının analiz edilmesi konusunda uzmanlaşmış kadrolara sahip olmaktadır. Her ne kadar reklam tasarım yöntemleri ve tüketici davranışlarını belirleme yönünde olsa da bu uzmanlıkları, bu sefer aynı kadroları, tüketicilerin kriz dönemlerinde ki muhtemel davranışlarını ölçümlemek için kullanabilirler. Öğrenilen veya haklarında belirli tahminlerin elde edileceği tüketici davranışları konusunda, firma, kurum ve kuruluşlara, satış miktarının düşmemesi için veya olabilecek en iyi etkiyle sürdürülebilir bir Pazar ilerleyişi sağlamaları yönünde onlara çözümler sunabilirler.

Hem reklam veren firmaların reklamlarını sürdürebilmeleri için, gerekli ödeme avantajları, hem de firmaların Pazar durumlarıyla ilgili öneriler sunması, reklam sektörünün, kriz dönemlerinde daha rahat bir nefes almasını sağlayabilir. Kriz dönemlerinde, ödeme sıkıntısından dolayı belki de, firmaların reklam yatırımlarını daha önce yaptıkları medya organları değişebilir. Kriz dönemlerinde nakit, oldukça fazla değer kazanmakta ve firmalar bu dönemlerde satışa daha çok ağırlık vermektedir. Reklamlarını da bu yönde yapmaktadır. Reklam tasarımlarının satışa yönelik olması, normalde dolaylı olarak, reklamı tüketiciye ulaştıran reklam mecraları, daha az tercih edilmekte ve firmalar daha çok doğrudan tüketiciye ulaşan, televizyon reklamlarını, radyo reklamlarını tercih etmeye başlamaktadır.

Reklam sektörü, kriz dönemlerinde Pazar araştırmalarını ve tüketici davranışlarını analiz etmesi halinde, hem firmalara yönelik çözümler üretebilir ve bunları onlara önerebilir hem de kendi iş akışının sürmesini, her mecrada sağlayabilir.

Arşiv

Etiketler