2014 yılı sonlarında Google, New York Times Meydanı'nda bulunan dünyanın en büyük dijital billboard'unu 4 hafta için 2.5 milyon dolar ödeyerek kiraladı. Billboard'da, Google Haritalar ve Android dahil olmak üzere Google ürünlerinin reklamı yapıldı. Ayrıca reklamlar kısmen interaktif: Tablet taşıyan bir personel aracılığıyla sokaktan gelip geçenler, Android Robotlarını şahsileştirebilip Androidleşebiliyorlar.

Peki, Google'ın böyle bir billboard reklam yapmasına gerek var mı?

Bu soruya cevap olarak, her kafadan bir ses çıkıyor. Bu seslerden beşini aşağıda yazıyoruz:

1- Google Dikkat Çekmek İstiyor

Pırıl pırıl yeni bir billboard veya yeni bir reklam platformu kullanılmaya başlandığında, birden herkes bunun üzerine konuşmaya başlar. Billboard, insanların dikkatini çekmek için tutulmuş olabilir.

2- Google, Bir Arama Motorundan Fazlası Olduğunu Hatırlatmak İstiyor

Bazılarına göre Google, Nesnelerin İnterneti'yle eşanlamlı görülmek istiyor. Bunun için de, marka imajını tüketicilerin hayatının her alanına yerleştirmek istiyor.

3- Ürünlerden Gittikçe Daha Az Bahsediliyor, Billboard Bu Açığı Kapatıyor

Bundan bir 10 yıl önce, Google reklama neredeyse hiç para harcamazdı ama buna rağmen, marka farkındalığı çok yüksekti. Çünkü her yaptıkları üzerine, basında veya internette hemen birkaç yazı yazılırdı. Son yıllardaysa Google'ın rakipleri ortaya çıktı ve Google eskisi kadar yenilikçi ve herkesten farklı ürünler sunmamaya başladı. Bu yüzden de artık reklam yapması gerekebiliyor.

4- Google Yeni Yetenekleri Çekmek İstiyor

Bu billboard, tüketicilere yönelik olmayabilir. Google, New York'ta teknoloji sektöründe çalışan nüfustan bir pay almaya çalışıyor olabilir.

5- Tamamen Ego Gösterisi, Başka Bir Şey Değil

Herkese, "Biz Google'ız, çok büyük bir firmayız ve kontrol bizde." demek istiyorlar.

 

 

 

 

Arşiv

Etiketler