Youtube'un reklam geliri Geçen Yıla göre iki kat arttı

Google'ın reklam gelirleri ile ilgili uzun süredir süren tartışma, reklam sisteminin otomatik bir gelir üretmesidir. Son kanıt olarak, yılın ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında % 27'lik bir artış ile kar olarak 2.30 milyar dolar ve gelir olarak 8.58 milyar dolar elde etmiştir.

Bu rakamlar çok yüksek meblağlarken, Google'ın 8.08 $ beher hissesi kazançları 8.11 $ beher hisse bekleyen Wall Street'in beklentilerinin altında kalmıştır.

Arama motoru reklamları para getirmeye devam etmektedir ve Google'ın rakiplerine göre hakimiyeti açıkça ortadadır. Arama - pazarlama firması Experian Hitwise'a göre, Google 2010 yılının ilk çeyreğindeki % 71'lik Pazar dilimini bu çeyrekte % 66'ya düşürmüştür.

Başkan Larry Page'e göre, gelecekteki büyüme arama motoru reklamlarının dışındaki reklam gelirlerine bağlı olacaktır, bu yüzden şirket büyük yatırımları çekmeye çalışmaktadır, bu yatırım kazançlarınıda görüntülü reklam ağlarından, YouTube'dan, mobil ve Chrome web tarayıcılarından elde etmektedir.

Sayın Page, yeni yöneticilere de vurguda bulunmuştur. Outgoing Ürün Yönetimi Kıdemli Başkan yardımcısı Jonathan Rosenberg'e, kazanç aramalarında göstermiş olduğu hizmetten dolayı teşekkür edilmiştir ve reklam ürünlerinden sorumlu ve Google'ın ilk çalışanlarından biri olan Susan Wojcicki, 2007 yılında DoubleClick'i almasından bu yana beş sefer Google'ın görüntülü reklam sistemini güncellemiştir.

“Görüntülü reklamları iki kategoride düşünebiliriz, performansa yönelik ya da daha çok markaya yönelik” demiştir. Son çeyrekte şirket, büyük marka odaklı reklamcılarla YouTube'un gelirinin son yılda iki katına çıktığını belirtmiştir

Video reklamlarının gitgide artan öneminin altını çizerek Google, son zamanlarda, İnternet gösterilerini tanıtmaya yardımcı olan ve bunları reklam verenlere gönderen Next New Networks'leri almıştır. Bu düzenlemenin avantajı, Google'ın doğrudan bir içerik üretmemesi ancak buna karşı reklam satabilmesidir. Şuan ki sorun, Google'ın bir çok içerik ortağı ile daha fazla üretime finansman desteği olması için 100 milyon dolarlık bir bütçe ayırmasına neden olan büyük paralar çekmeye yeterli düzeyde reklam dostu içeriğe sahip olmamasıdır.

Google'ın büyüdüğü bir diğer alan ise, AdMob reklam platformu ve mobil reklam sektörüdür. Baş mali işler görevlisi Patrick Pichette, şirketin pazarının dörtte birine sahip olduğu Hindistan da dâhil olmak üzere bir çok pazarda büyük hissesi olan Chrome'a daha fazla yatırım yaptığını söylemiştir.

Google hisseleri mesai saatleri dışında yapılan alım satım işlemlerinde % 5 civarında düşmüştür.  

 

Arşiv

Etiketler