Bilindiği gibi, ne zaman dünya çapında bilinen bir firma, tanıtım yapacağını veya reklam filmi çalışması hazırlayacağını duyursa büyük bir merak uyandırmaktadır. Aslında, bu tip markalar her zaman reklam yapmaktadır. Bunu Microsoft markası örneğinde ele alırsak, Microsoft markası, her yerde, her zaman reklam yapmaktadır. kesinlikle reklam yatırımlarına ara vermemektedir. Belki, reklam mecralarına yönelik farklı seçimleri yapmakta ve seçilen mecralardan reklamlarını yapmaya devam etmektedir. Ama kesinlikle ara verilmemektedir. Üstelik bu tip global markalar, sadece reklamla yetinmemekte pazarlamanın bütün süreçlerini takip etmektedir. Öyleyse, reklam yapacakları zaman, hem pazardaki bütün firmalar, tüketiciler, medya organları, neden bu kadar çok ilgi göstermektedir. Bugün Microsoft markasının reklamlarını internetin her tarafında bulabiliriz, satış noktalarında, açık hava reklam mecralarında ürün markalarının reklamları, televizyonlarda, hemen her yerde zaten reklamları yer almaktadır. Bu tip bir merak ve ilginin nedeni, markanın büyüklüğü, sermayesinin büyüklüğü ile ilgili değildir. ilk başta insanın aklına bu geliyor. Dünya çapında bilinen bir marka, tabi merak edilir, ama hayır bunun nedeni bu değildir.

Global markalar, her zaman üretim halindedir. Bu kesintisiz üretimin biçimi, çoğu zaman var olan ürünler üzerine veya tamamen yeni ürünler üzerine olabilmektedir. Microsoft, üretim ve pazarlama faaliyetlerini sürdürürken, eski ürünler üzerine eklediği yenilikleri, standart reklam biçimleriyle duyurmaktadır. Tüketici zaten, Microsoft'un ürünleri üzerine yapılan eklentilerin duyuru veya tanıtımlarını, bilinen mecralardan, Microsoft'un kullandığı bilinen, artık tanıdık hale gelen diliyle öğrenmektedir. Microsoft, daha öncekilerden çok farklı özellikler taşıyan, yeni bir ürün ürettiğinde, normal tanıtım ve kullandığı dilini değiştirmektedir. Yeni ürünü duyurmak, onu öne çıkarmak için tüketicilerinin alışkın oldukları çizgiden çıkmaktadır. Farklı bir yol takip ettiği için, merak uyandırmaktadır. Yeni ürünün tanıtımı için izlenen farklı yol, tüketicilerin algılarını da değiştirmektedir. “Bu marka, ürününü tanıtmak için bunu yapmaktaysa, çok farklı bir ürünü sunacak” dedirtmektedir. Tüketici, farklı tanıtıma neden olan yeni ürünü, merak etmeye ve tanıtımı beklemeye başlamaktadır.

Bunun en yakın örneğini Microsoft markası, İe9 sürümüne yönelik olarak gerçekleştirmiştir. Normal duyurularının dışında, 15 eylülde, bir etkinlik düzenleyerek, İe9 sürümünü tanıtması bekleniyor. Microsoft'un etkinlik düzenleyerek tanıtım yapması, alışılagelen bir durum değildir. Normalde her yeni sürümün tanıtımları yapılmakta ama marka, özel bir çalışma yapmamaktadır. Fakat İe9 sürümünün tanıtımına yönelik etkinlik düzenlemesi, yeni tarayıcıyı çok önemsediğini, bunun çok farklı içeriklere sahip olabileceğini, farklı özelliklerle ve teknolojik gelişimlere sahip olabileceğini tüketicilere anlatmaktadır. Bu yüzden yeni ürün tanıtımı merakla beklenmektedir.

Arşiv

Etiketler