Teknolojinin hayatımızdaki yeri her geçen gün artıyor ve sürekli olarak yeni uygulamalarla karşımıza çıkıyor. Ancak en önemlisi, etkisi ve ulaşma kolaylığı artarken fiyatlar düşüyor ve bu noktada kullanıcı sayısı da giderek artıyor. Akıllı cihazlar sayesinde mobil dünya artık kullanıcıların parmaklarının ucunda. Neredeyse sınırsız denilebilecek kullanım alanıyla da, mobil internet, pazarlama ve reklam açısından da önemli birçok fırsat içeriyor. Mobil pazarlama ve mobil reklam tanımlarını da her geçen gün daha sık duymaya devam ediyoruz.

Kısaca tüketicilerle mobil cihazlar kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama ve iletişim çalışmaları olarak tanımlanabilecek olan mobil pazarlamanın pek çok farklı şekillerde uygulanabiliyor. Mobil pazarlamanın en önemli özellikleri kullanıcılara doğrudan ve neredeyse mekan sınırı olmadan ulaşılabilmesi, ölçümleme ile somut verilerin elde edilebilmesi, düşük maliyetlerle de gerçekleştirilebilmesi, tek yönlü ya da çift yönlü olarak kolaylıkla uygulanabilmesidir.

Mobil pazarlamanın halen en popüler teknikleri arasında SMS/MMS ile pazarlama, mobil oyun ve reklamlar, mobil siteler, mobil kuponlar, mobil cihazlara indirilen ücretli ya da ücretsiz uygulamalar, mobil ticaret, mobil aramalar, QR Kod olarak adlandırılan tarama yapıldığında cihazları belirli bir siteye/videoya yönlendiren barkodlar, sesli mobil reklamlar, konum bazlı servisler kullanılarak gerçekleştirilen iletişim çalışmaları başta geliyor.

Mobil pazarlama, geleneksel pazarlamaya göre yeni bir alan olsa da, oldukça güçlü bir etkiye sahip. Ancak mobil pazarlamadan en iyi sonucu almak için farklı kanalların da pazarlama faaliyetlerine mutlaka entegre edilmesi gerekiyor. Sadece mobil kanallardan değil, diğer mecralardan da tüketicilere ulaşılarak yürütülen bir kampanya daha başarılı olabiliyor. Giderek yıldızı parlayan mobil pazarlama, mobil cihazların ve uygulamaların gelişmesiyle birlikte daha da yaygınlaşacak. Markalara doğrudan iletişim kurabilme olanağı sunan mobil pazarlamayı esnekliğine uyum sağlayan, yeniliklerine hızlı adapte olabilen markalara rekabette önemli avantajlar sağlamaya devam edecek.  

Arşiv

Etiketler