hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Yazıları



28.11.2011

Geçmişten Bugüne Reklamcılık Sektörü



Geçmişten Bugüne Reklamcılık Sektörü

Tanıtımı yani reklamı, insanları isteyerek belirli davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yönlendirmek, belirli bir ürüne, fikre, hizmete ya da kuruluşa dikkatini çekmek olarak ifade edebiliriz. Tanıtım aynı zamanda kişilerin, o ürüne karşı davranışını değiştirme ve istediğimiz bilince ulaşmasını sağlama sanatıdır.

Tarih boyunca en uzun süren dönem ürün değiştirme yani kişiler arası takas yönteminin kullanıldığı milattan önceki çağlardan 18. Yüzyıla gelene kadar geçen süreçtir. Bu dönemlerde kullanılan reklam araçları arasında tabletler üzerine yazılan açıklamalar, çığırtkanların sözlü ikna nidaları, etnik şarkı ve özdeyişlerdi. İlk zanaatkarlar yaptıkları eserlere kendi adlarının baş harflerini ya da kendilerini anlatan ikonlar koymaktaydı. İlk markalaşma bu zanaatkarlarla insanoğlunun hayatına girdi. Tarih öncesi kalıntılarda tüccarların sattığı ürünlerin belirli yerlerinde bazı işaretlerin yer aldığı biliniyor. Eski Yunan, Roma ve Mısır'da şehir merkezlerindeki bazı yerlerde ürünlerin açıklayıcı bilgilerinin yer aldığı tabletlere rastlanmıştır.
Kitle iletişimine ivme kazandıran matbaanın icadı birçok yenilik gibi tanıtım ve pazarlama alanında da gelişmeler sağladı. Küçük el ilanları, afişler, dev posterler, gazete ilanları, dergiler bu dönemde birer doğrudan pazarlama enstrümanına dönüştü.
Radyonun ardından Televizyonun icadı, 1940'lı yıllarda reklam verenlerin hedef kitlelerini planlayarak hareket etmesini sağladı.  Bu çağ reklamda profesyonel davranışların gelişmeye başladığı dönemdir. Çünkü sektör çalışanları tüketiciye ulaşacak mesajları en doğru ve hızlı şekilde verebilmenin araştırması içine girdi. Modern iletişim teknolojilerinden faydalanan sektör, şirketlere daha uzman sunumlar hazırlama imkanını yakaladı.








Bu reklam yazısı ile ilgili yapılan yorumlar



Bu reklam yazısıyla ilgili yorum bulunmamaktadır.

Bu reklam yazısına yorum yap



E-Posta Adresiniz



Adınız Soyadınız



Mesajınız



Güvenlik Kodu





Reklam Yazıları ile ilgili ziyaretçilerin yaptığı yorumlar reklam yazısının okurlarının kendi görüşleridir, bu yorumlardan reklam.com.tr. veya bağlı bulunduğu firma sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret içeren, reklam yazısının konuları ile ilgisiz, kişilik haklarına saldıran, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun olmayan yorumlar değerlendirmeye alınmayacaktır. Yorumlarınızı 'küçük harf'lerle yazmanızı rica ederiz.
iç sayfa bitişi
neden reklam.com.tr?