hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Yazıları



28.04.2015

Doğal Reklam İçeriğini İyi Yapan Nedir?



Doğal Reklam İçeriğini İyi Yapan Nedir?

AOL'in yaptığı bir araştırmaya göre, içerik gerçekten iyi olduğu sürece internet kullanıcılarının %61'i doğal reklamlardan ve markalı içeriklerden (branded content) rahatsız olmuyor. Peki bu tür içerikleri "iyi" yapan nedir?

Başarılı bir içerik hazırlamak için dikkate alınması gereken belirli başlıkların ne olduğuna bir bakalım:

1- Net Bir Amaç:

İçerik ayrıntıları üzerine düşünmeye başlamadan önce, içeriği hangi amaçla hazırlamakta olduğunuzu net olarak belirleyin. Bundan sonra, ürettiğiniz içeriğin tüketicinin keyifle veya ilgiyle okuyacağı bir içerik olması için neler yapabileceğiniz üzerine düşünün.

2- Gerçek Deneyimlerle İlgili Olma ve İnanılırlık:

Özellikle mizahi veya fantastik temalı bir tarz kullanmayı düşünmüyorsanız, vermek istediğiniz mesajın okuyucularınızın veya izleyicilerinizin gerçek hayat içinde karşılaştıkları veya karşılaşabilecekleri durumlarla bağlantılı olmasına dikkat edin. İçerik, paylaşılabilir veya duygusal olarak insanları etkileyen bir tarzda hazırlanmalıdır. Ama bu yetmez ve okuyucuların içerik üzerinde harcadıkları zamana değecek düzeyde işe yarar ve değerli bilgi de bulunmalıdır. Yani, duygusal etkileyicilikle pratik işlevsellik arasında bir denge kurmaya çalışmalıyız.

Yazımızın başında bahsettiğimiz AOL araştırmasında, tüketicilerin %64'ünün kendilerine işe yarar bilgi veren markanın ürünü hakkında daha fazla bilgi almakla ilgilenebileceğini söylediğini de belirtelim.

3- Hedef Kitlenizi Doğru Belirleyin:

İlk 2 madde üzerinde çalışmaya ağırlık vererek bir içerik tasarlamış olabilirsiniz. Ama bu içeriğinizi yanlış insanlara sunarsanız, bütün çabalarınız büyük ölçüde boşa gidecektir. İçeriğimizi sunacağımız mecrayı veya yayını düşünürken, demografik öğeleri (Yaş, cinsiyet, meslek, gelir, ilgi alanları vb.) hesaba katmalı ve içeriğimizin bu kişilere en iyi biçimde nasıl ve nerede ulaşabileceğini doğru tespit etmeliyiz.

4- Ölçülebilirlik ve Gelişime Açık Olmak:

Hazırladığınız içeriklerin başarısı, içerikten içeriğe değişebilir. Çünkü başarınız, etkileşim sağlama, paylaşılırlık ve görüntülenme gibi birden fazla faktöre bağlıdır.

Hazırladığınız içeriğin 1. maddedeki net amacınıza ulaşmanıza ne kadar katkısı olduğu, sizin için en önemli başarı ölçütüdür. Çeşitli ölçüm kriterleri, içeriğinizde kullandığınız öğelerin hangilerinin işe yarayıp yaramadığını anlamanıza ve bir sonraki çalışmanızda daha deneyimli davranmanıza yardımcı olacaktır. Ama başarılı olmuşsanız bile, her zaman kendinizi nasıl daha fazla geliştirebileceğinizi düşünün.

Her zaman biraz daha ileriye gitmenin yolları üzerine düşünmek, yemeklerde kullanılan ve yemeğe başka hiçbir yerde bulamadığınız lezzeti veren tarifi gizli soslar gibidir. Nihayetinde yaratıcı içerik, kesin sonuçlar veren bilimsel metodlarla üretilecek bir şey değildir ve bir sanattır. Bu sanatı daha yaratıcı hale getirmek için sürekli yenilikleri ve daha önceki çalışmaları geliştirmenin yollarını araştırmak gereklidir. Çünkü hep aynısını yaparak başarıya ulaşacağınız kusursuz bir yaratıcı içerik formülü yoktur.

 

 









Bu reklam yazısı ile ilgili yapılan yorumlar



Bu reklam yazısıyla ilgili yorum bulunmamaktadır.

Bu reklam yazısına yorum yap



E-Posta Adresiniz



Adınız Soyadınız



Mesajınız



Güvenlik Kodu





Reklam Yazıları ile ilgili ziyaretçilerin yaptığı yorumlar reklam yazısının okurlarının kendi görüşleridir, bu yorumlardan reklam.com.tr. veya bağlı bulunduğu firma sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret içeren, reklam yazısının konuları ile ilgisiz, kişilik haklarına saldıran, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun olmayan yorumlar değerlendirmeye alınmayacaktır. Yorumlarınızı 'küçük harf'lerle yazmanızı rica ederiz.
iç sayfa bitişi
neden reklam.com.tr?