Duygusal mutluluk, kültürel mutluluk, maddi mutluluk günümüzde insanların rahatlıkla kanalize oldukları durumlardan birkaç tanesi. Eğer yeni bir marka yaratıyorsanız, bunların temelde olduğu stratejiler oldukça başarılı olabilir. Sonuçta insanların ulaşmaya çalıştıkları üç ana temel bunlar ve markayla özdeşleştiğinde tüketicilerle marka arasında kısa sürede bağ oluşturabiliyorlar.

Bunların en canlı örneğinde, Coca-Cola markasının Ramazan ayında yürüttüğü pazarlama stratejisi incelenebilir. “Mutluluğa Kapak Aç” sloganıyla yürütülen kampanyanın etkisiyle Coca-Cola Türkiye'de en çok tüketilen içecek haline geldi. Birlikte eğlenceli zaman geçirmek, güzel bir şeyi paylaşmak hemen her kesimden insanın ihtiyacı haline geldi.

Tüketiciler markalarla ilgili direkt satış konuları dışında öyküler duymak, kendileriyle ilişkilendirilmiş, öykülerin içinde hissedebilecekleri stratejileri görmek istiyorlar. Coca-Cola markasının oluşturduğu stratejiler, aslında sıcak havalarda daha çok tüketilen bir içecek olmasına rağmen, soğuk havalarda da aynı oranda tüketilmesini sağladı. Pazarlama stratejilerinde müzik konusuna çok önem veren marka, bu konuda oldukça başarılı sonuçlar elde etmeyi başardı. İlk etapta tüm dünya için anlaşmalı olduğu Maroon 5'i Türkiye'ye davet ederek onlarla çalıştı. Daha sonra reklam kampanyasının ilk filminde athena'nın Frank Sinatra'nın My Way şarkısını yorumlamasını sağladı. Bu çalışmayı single haline getiren marka, bunu da piyasaya sundu.

Müziği kullanmaya devam ederek şimdilerde Rock'n Coke ile çalışmalarını sürdürüyor. Bunların dışında çeşitli konserlere sponsor olarak adını hafızalarda tutmaya devam ediyor. Sponsor olduğu konserlerin kalitesine ve müzik gruplarının veya sanatçıların seviliyor olmasına dikkat ederek, kendisiyle ilişkilendirilmesini sağlıyor. Müzik mutlu eden, rahatlatan bir unsur olarak insanların hayatında çok önemli bir yerde duruyor. Mutlulukla ilişkili her ürün insanların ilgisini çekiyor, onu kendi yaşamlarına katmak, onun yüklendiği değeri paylaşmak istiyorlar. Bu yüzden pazarlama stratejilerini oluştururken buna yer verilmeli.  

Arşiv

Etiketler