hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Yazıları



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 >
Televizyon Reklamları Mesajlarını Nasıl Veriyor?
Televizyon Reklamları Mesajlarını Nasıl Veriyor?21.08.2010
Görüntüde televizyon reklamları, mesajlarını, oyuncuların birbirlerine karşı kurdukları cümlelerle, ürün veya hizmetin, logosunun gösterilmesiyle, ürünün veya hizmetin kullanım biçimini göstermesiyle v.b. yani görünenlerle verdiği düşünülmektedir. Asl...
Herkes Reklam Yazabilir mi?
Herkes Reklam Yazabilir mi?21.08.2010
Dışarıdan bakınca, bir de reklam filmlerini görünce, herkes reklam yazabilirmiş gibi geliyor insana. Ne var ki? İşte, ürün ve hizmet adının geçtiği, birkaç cümleden oluşan karşılıklı diyalog, bir iki espri yeterliymiş gibi. Ya da yaratıcı bir fikir, u...
Etkili Bir Reklam Metni Yazılır
Etkili Bir Reklam Metni Yazılır19.08.2010
Günümüzde reklam mecralarının çoğalmasıyla birlikte, birbirinden farklı reklam metinleri de göze çarpmaya başlamıştır. Reklam metini yazmak, tek başına yazı ve başlıklardan oluşmamaktadır. Günümüzde her görüntü, işaret, ibare, ses, müzik kullanılma b...
Reklam ve Reklamcılıkta Rekabet
Reklam ve Reklamcılıkta Rekabet18.08.2010
Küresel ekonomik koşullar içerisinde ve Pazar dünyasında yaşanan gelişmeler, değişimler uzun süre pazarda yaşamını sürdürmek isteyen firmaların, reklam kavramına daha büyük bir önem vermelerini zorunlu hale getirmiştir. Bunun başlıca nedenleri; tüketi...
Reklamın Estetik ve Kültürel Standartları
Reklamın Estetik ve Kültürel Standartları17.08.2010
Günümüzde, reklamın kendine özgü bir estetik anlayışı ve standardı vardır. Zaten pek çok araştırmacı ve yazarın, reklamı eleştirdiği noktalardan biri de budur. Reklam kendi estetik anlayışını savunurken, tüketici kitlelerine, kendi standartlarını kabu...
Yerel Reklamlar
Yerel Reklamlar16.08.2010
Yerel reklam iki anlamda kullanılmaktadır. Bunlardan birincisi büyük markaların reklamlarının, yerel pazarlara uygun konumlandırma çabalarını içerenlerdir. Büyük markalar, günümüzde yerel, bölgesel, ulusal, uluslar arası pazarlarda faaliyet göstermekt...
Reklamda Kadın
Reklamda Kadın16.08.2010
Reklamda kadın, reklamın uygulanmaya başladığından bu yana kullanılmıştır. Bu belki, şimdiki gibi, bilinçli, bazı unsurlarla ilişkilendirme şeklinde değildi. İlk zamanlar reklamda kadın kullanımı, kimi sektörler için, ürün, hizmetin kullanıcısı olarak...
Reklam ve Tüketicinin Satın Alma Kararı İle İlgili Araştırmalar
Reklam ve Tüketicinin Satın Alma Kararı İle İlgili Araştırmalar14.08.2010
Bilindiği gibi reklam sektörü, tüketicilere doğru mesajlarla seslenebilmek için, pek çok araştırmadan, pek çok bilimsel disiplinden yararlanarak, disiplinler arası metotla, reklam tasarımı yapmakta ve mesajlarını belirlemektedir. Son zamanlarda en çok...
Reklamda Duygusal Motifler
Reklamda Duygusal Motifler14.08.2010
Reklamda duyusal motiflerin kullanımı, son zamanlarda gelişen bir konudur. Ekonomik sistemlerin büyümesiyle ortaya çıkan, tüketicilerin ihtiyacından fazla ürün ve hizmet üretimi, bunların geçmiş dönemlerden çok daha fazla tanıtıma ihtiyaç duyması, bun...
Yazarlık ve Reklam Metin Yazarlığı
Yazarlık ve Reklam Metin Yazarlığı13.08.2010
Yazarlık ile reklam metin yazarlığı, birbirini etkileyen iki farklı alandır. Kimi yönde olumlu kimi yönde olumsuz olan bu etkiler, tamamen yazarın bilgi birikimine ve aradaki ayrımları veya olumlu olumsuz etkileri nasıl alabildiği ile alakalı olarak, ...
Reklam Yazma Yeteneğinin Önemi Gittikçe Artıyor
Reklam Yazma Yeteneğinin Önemi Gittikçe Artıyor13.08.2010
Gün geçtikçe büyüyen Pazar, artan firmalar, bunlara paralel olarak, gittikçe daha çok miktarlarda üretilen ürün ve hizmetler, ürün ve hizmetlerin birbirine benzerliği, rekabet ortamları, hepsinin tanıtıma ihtiyaç duymasını gerektirmiştir. Binlerce rek...
Anlatan Değil Gösteren Reklam Başarılı Olur!
Anlatan Değil Gösteren Reklam Başarılı Olur!12.08.2010
Firmaların pek çok amacı için tasarlanan reklamların her birinin, farklı bir yaklaşımı bulunmaktadır. Buna yaklaşımların tespit edilmesi, reklamın amacına göre, en uygun olan şekilde oluşturulmakta ve etki unsurlarıyla birleştirilmektedir. Yani reklam...
Reklam Yaklaşımlarının Tespit Edilmesi
Reklam Yaklaşımlarının Tespit Edilmesi12.08.2010
Bilindiği gibi reklam, pek çok amaç için yapılmaktadır. Bu amaçların arasında; satışı baştan sona kadar gerçekleştirmesi, satın almaya yakın kişilerin eyleminin desteklenmesi, satın alma eylemini hatırlatması, markanın bilinirliğini arttırma, kurumun ...
İyi Reklam, Satan Reklam mıdır?
İyi Reklam, Satan Reklam mıdır?11.08.2010
Her zaman için iyi reklam satan reklam olamamaktadır. Çünkü satan reklamın özellikleri çok farklıdır. Satan reklam, iyi reklamla mutlaka ortak özelliklerde bir araya gelmektedir. Yani ortak noktaları çoktur fakat gene de iyilik ve satış birbirinden f...
Reklamda Medya Planlama ve Önemi
Reklamda Medya Planlama ve Önemi11.08.2010
Reklamcılıkta, reklam tasarımı ne kadar büyük bir önem taşımaktaysa, reklamın medya planlaması da bir o kadar önemli olmaktadır. Şöyle düşünebiliriz. Elimizde mükemmel bir reklam filmi senaryosu bulunmaktadır. Kesinlikle çok yaratıcı ve çarpıcı, fakat...


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 >
iç sayfa bitişi
reklamın tek adresi