Nielsen Global AdView Pulse verileri 2011'in ilk çeyreğinde global reklam harcamalarının yüzde 8.8'lik bir artış gösterdiğini ortaya koyuyor. Verilere göre, geleneksel mecralarda en çok artış televizyonda gerçekleşiyor. Bunun yanında Latin Amerika v Asya'da tüketici piyasası da büyüme eğiliminde. Mediacatonline'da yer alan verilere göre, geleneksel mecralarda televizyon geçtiğimiz yıla oranlar yüzde 11.9'luk reklam harcaması artışıyla ilk sırada. Ayrıca, televizyonun geleneksel medya mecraları arasındaki payı, hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ekonomilerde artarak, yüzde 63.5'ten, 65.3'e çıktı. Reklam harcamaları açısından televizyonu, radyo takip ediyor. Radyo reklam harcamaları ilk çeyrekte yüzde 8.5 oranında artış gösterdi. Yazılı basına bakıldığında, dergilerde de yüzde 6.4'lük artış gerçekleşirken, gazeteler yüzde 1'lik artışla sonda yer aldı.

Global reklam harcamalarındaki büyümenin sebebi, gelişen bölgelerin yarattığı ivme. 2011'in ilk çeyreğinde Asya Pasifik'te yüzde 12.4, Latin Amerika'da yüzde 11 oranında artış gösteren global reklam harcamaları Asya/Afrika bölgelerinde de yüzde 10.4'lük bir artış gösterdi. Mısır'daki reklam harcamaları ise yüzde 51.3'lük düşüş gösterdi. Avrupa'da reklam harcamalarını artıran ülkeler, yüzde 12.9 ile Türkiye, yüzde 11.6 ile Fransa ve yüzde 10.2 ile Norveç oldu. Avrupa ülkelerinin toplam büyüme oranı 2.92da kalırken İrlanda, İspanya, İtalya ve Yunanistan reklam harcamalarının azaldığı ülkeler oldu.

Reklam harcaması en fazla büyüyen ülkeler arasında Arjantin ve Güney Afrika başı çekti. Arjantin'in yüzde 37, Güney Afrika'nın da yüzde 34.8 oranında büyüme kaydettiği ilk çeyrekte, Çin, Filipinler, Endonezya, Hindistan, Malezya ve Suudi Arabistan da reklam harcamaları konusunda 2 haneli büyüme rakamlarına ulaştı.  

Arşiv

Etiketler