hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Sohbetleri



02.12.2010

ARD Başkanı İle Reklamı Konuştuk



Ankara reklamcılar derneği başkanı Fatih ATİLLA  ile kısa bir sohbet yaptık:

Sayın Başkan, Reklam ajansları, Ankara Reklamcılar Derneğinden nasıl yararlanabilir? Ajans ve Dernek arasında nasıl bir ilişki, onları ileri taşır?

Tabi ki üye olarak. Ankara Reklamcılar Derneği, yirmi yılı aşkın bir zamandır var. Onlarca üyemiz oldu, bir kısmı emekli oldu. Ancak son on yılda sektör, bütün ülkemizdeki gelişmelere bağlı olarak çok değişti. Öncelikle ‘mesleki arz' çoğaldı. Bu gün 50'ye yakın üniversitemizde reklam tasarım bölümleri var. Bilgisayar ve internet olanakları inanılmaz. O açıdan mesleki dayanışma her ne kadar rekabeti yoğun bir sektörde isekde gerekli ve kaçınılmaz. Bu açıdan bakıldığında Derneğimizin anlamı ve önemi ortaya çıkar.

Siz Ankara Reklamcılar Derneği olarak, bugüne kadar, ajansların veya reklamcılık sektörünün ne tür sorunları olduğunu tespit ettiniz?

Sorun yukarda da söylediğim gibi bir genişleme sorunu, yanı nicelik olarak çoğalma sorunu ama kalite yani nitelikte sorun var. Herkes bu işi yapabileceğini söylüyor, üstelik bir şeyler yapıyor da ama doğru ve nitelikli değil. Bir de reklamverenlerin uzmanlığa saygıları yok, bunun ne anlama geldiğini de bilmiyorlar. Çünkü kendileri de para, sermaye ve üretimle hatta ihracatla yeni tanıştılar. Yani burjuvalaşamadılar. İyi evlere geçtiler, jeeplere biniyorlar, çocukları Amerika'da okuyor ancak reklam deyince, akıllarına pazarlık etmek ve işi düşük bir bütçeyle yapmak geliyor. Reklamcılık entelektüel birikim isteyen ticari bir faaliyettir. Sözgelimi, bir radyo reklamı 10-15 işlemden geçer. Bunu becerebilmek için müzikten, metinden, stratejiden, medya dağılımından anlamak gerekir… Bu nedenle eğer işinizi bilebiliyor ve ikna edebiliyorsanız, başarılı olabilirsiniz, Derneğimiz bunu yapmaya çalışıyor.

Derneğinizin resmi web sitesinde yer alan “kapınızı her çalan reklamcı değildir. Markanızı kime, nasıl ulaştıracağını bilen reklam ajansları için bizi ziyaret edin” ifadesi dikkatimizi çekti. Sizce iyi bir reklam ajansı nasıl olmalıdır?

Reklamverene karşı dürüst ve güvenilir olmalıdır. Şeffaf bütçe sunmalıdır. Açık oynamalı, onu resmen bu konuda eğitmelidir. Tuzaklara karşı uyarmalıdır. Güven vermelidir ve tabi ki en önemlisi konusunda stratejik olarak yön göstermelidir.

Reklam vermek isteyen firmaların nasıl bir yol izlemesi sizce doğru olur?

Ajansları araştırması, kendi konularında uzman olanları bulması, onlarla ilgili olarak konkur açması, onları –belli bir ücret karşılığında-yarıştırması doğru olur. O kez hata yapmaz. Bütün dünya böyle yapıyor, ancak bizde bu daha çok eş dost tanıdık muhabbetiyle oluyor. O zamanda hem para kaybediyorlar hem de reklamdan soğuyorlar.
 









Bu reklam sohbeti ile ilgili yapılan yorumlar



Bu reklam sohbeti ile ilgili yorum bulunmamaktadır.

Bu reklam sohbetine yorum yap



E-Posta Adresiniz



Adınız Soyadınız



Mesajınız



Güvenlik Kodu





Reklam Sohbeti ile ilgili ziyaretçilerin yaptığı yorumlar Reklam.com.tr okurunun kendi görüşleridir, bu yorumlardan reklam.com.tr veya bağlı bulunduğu firma sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret içeren, yazı konuları ile ilgisiz, kişilk haklarına saldıran, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun olmayan yorumlar değerlendirmeye alınmayacaktır. Yorumlarınızı 'küçük harf 'lerle yazmanızı rica ederiz.