hızlı erişim tepe hızlı erişim alt

Reklam Kampanyaları



07.01.2011

“Evlenirken Tek Taş Yüzük Takılır” Düşüncesi Reklamın Başarısıdır



“Evlenirken Tek Taş Yüzük Takılır” Düşüncesi Reklamın Başarısıdır

Yazıya böyle bir başlık atınca, insan şaşırıyor değil mi? “Reklamla ne alakası var veya aaa” dediğinizi duyar gibiyiz. Evet, günümüzde neredeyse hiçbir genç kızın tek taş yüzük olmadan evlenmek istemediği, toplumların eskiden beri kültürlerinin bir parçasıymış gibi düşünülmeye başlanan bu gelenek, De Beers –DTC firmasının reklam kampanyasının sonuçlarıdır. De Beers, dünya mücevher sektörünün en büyük firmalarından biridir. Dünya üzerindeki ham elmas madenlerinin %90'ine sahip olup madenlerinden çıkardığı, ham elmasları kestikten sonra pırlantaya çeviriyor, cilalıyor ve satıyor. Ham elmas tüccarları, hazırladıkları pırlantayı, yaklaşık 34 ülkede, kendilerine bağlı 600 firma vasıtasıyla, üretici ve mücevher şirketleriyle buluşturuyor. De Beers –DTC'nin merkezi Güney Afrika'da bulunuyor. Firma, reklam kampanyalarına başladığında “elmas sonsuza kadar yaşar” sloganını kullanıyordu. Stratejik, planlı pazarlama faaliyetleri sonucu, daha önce uyguladığı kampanyanın sloganını değiştirerek “evlenirken tek taş yüzük takılır” sloganını kullanmaya başladı ve böylece ürünlerini yeniden konumlandırdı.

Firmanın diğer pazarlama faaliyetleriyle birlikte sürdürdüğü bu reklam kampanyası, o kadar başarılı oldu ki, dünyanın her yerinde ki genç kızlar, tek taş yüzük olmadan evlilik olmaz gibi düşünmeye başladılar. Kampanya, kültürler arası farkları atlayarak, her kültüre nüfuz etti ve onun bir parçası haline geldi. Pırlanta, eskiden bizim ülkemizde, sınırlı bir zümre tarafından kullanılıyordu. Orta kesimlerin vazgeçilmezi de altın yüzük ve bileziklerdi. Ama bu kampanyadan sonra durum değişti. Çünkü üretilen pırlantaların fiyatları 4C kuralına göre belirlenmeye başladı. 4C yani karat (carat), kesim(cut), renk (color), berraklık (clarity). Rengine, karatına ve berraklığına bağlı olarak, her bütçeye uygun, pırlanta bulmak mümkün hale geldi. Bunun da etkisiyle, ülkemizde pırlanta satışları, son beş yıldır artış göstermeye başladı. İleriki zamanlarda pırlanta satışlarının daha da artması beklendiğinden, altın firmaları, pırlantaya daha çok ilgi göstermeye başladı. Peki, De Beers –DTC bununla yetinecek mi? Yani sadece, evlilik hazırlığındaki genç kızlar mı tek taş yüzük isteyecek? Hayır, şirket bununla yetinmeyi düşünmüyor. Önümüzdeki günlerde yeni bir reklam kampanyası gündemimize giriyor.

“sağ eller havaya, tek taşımı kendim aldım” şarkısında olduğu gibi, şirket bağımsız, kendi ekonomik özgürlüğüne sahip kadınların simgesi haline getirmeye çalışacak. Önümüzdeki yaz aylarında başlayacak olan bu kampanya, kültürlere yeni bir gelenek ekleyerek yerini sağlamlaştıracak. Böylece hem evlilik hazırlığındaki genç kızlar, tek taş yüzük isteyecek, hem de ekonomik özgürlüğe sahip kadınlar, kendi tek taşlarını kendileri alacak. Yeni reklam kampanyası “Dünya kadınları sağ elinizi kaldırın” sloganıyla kadınlara seslenerek, onların isteklerini yönlendirecek. De Beers –DTC Türkiye pazarını eskisinden daha çok önemsiyor. Sektörü geliştirmek için, son 11 yıldır, ülkemizde stratejik pazarlama çalışmaları yapıyor. Televizyon reklamlarıyla markalara destek veriyor, satışların artmasını sağlıyor
 







Kampanya ile ilgili video



Flash playerı yüklemeniz gerekmektedir.




Bu reklam kampanyası ile ilgili yapılan yorumlar





türkan pekmezci

26.04.2012
site güzelmiş


Tugrul Budak

10.01.2011
Kişilerin sluet şeklinde kullanılması ürünün dha fazla öne çıkmasına sebep olmuş.Güzel bir düşünce.Tebrikler.


Bu reklam kampanyasına yorum yap



E-Posta Adresiniz



Adınız Soyadınız



Mesajınız



Güvenlik Kodu





Reklam Kampanyası ile ilgili ziyaretçilerin yaptığı yorumlar Reklam.com.tr okurunun kendi görüşleridir, bu yorumlardan reklam.com.tr veya bağlı bulunduğu firma sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret içeren, yazı konuları ile ilgisiz, kişilk haklarına saldıran, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun olmayan yorumlar değerlendirmeye alınmayacaktır. Yorumlarınızı 'küçük harf 'lerle yazmanızı rica ederiz.
neden reklam.com.tr?