hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Haberleri



29.11.2011

Sağlık Sektöründe Reklam Kısıtlaması



Sağlık Sektöründe Reklam Kısıtlaması

Özel sağlık kuruluşlarının yaptıkları reklam ve tanıtım faaliyetlerine, Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Nihat Tosun tarafından kısıtlama getirildi. Sağlık kuruluşlarının meslek etiğine aykırı, insanları yanlış yönlendiren, doğruluğu bilimsel olarak kanıtlanmamış tanıtımların yapılmayacağını, sadece ruhsatında kayıtlı olan hizmetle ilgili bilgilendirme yapılabileceğini söyleyen Tosun, son zamanlarda yapılan tanıtım çalışmalarının maksadını aştığını, durumun artık reklam yapma boyutuna getirildiğini söyledi.

Aldatıcı Cümlelere Son

Özel sağlık kuruluşları, uzmanlık alanlarını, adres ve iletişim bilgilerini, sadece insanları bilgilendirmek amacıyla, hizmet vermeye başladığı süreden itibaren en fazla bir ay ilan edebilecek. Bu ilan süresinin mecburi olduğunu söyleyen Tosun, bunun dışında yapılan tanıtım çalışmalarının yapılamayacağını, hatta “en son teknolojik cihaz”, “en iyi hizmet”, “daha erken taburcu”, “en sık kullanılan metod” gibi ifadelerin asla kullanılamayacağını açıkladı. Abartılı bir biçimde kullanılan bu ifadelerin, insanları yanlış yönlendirdiğini, meslek kurallarına aykırı olduğunu söyleyen Tosun, sağlık hizmetlerini ticarete çeviren bu yazılara asla yer verilmemesi gereklidir dedi. Sağlık sektöründe her insanın bilgi birikimi olmayışını kullanmaya çalışan, “bembeyaz bir gülümseme için 24'e kadar açığız”, “daha fazla konfor”, “acısız, ağrısız tedavi” gibi cümlelerin fırsata çevrilemeyeceğini söyleyen sağlık müsteşarı, artık bu konudaki genelgeyi kesinleştirdi.

İnternetten Reklam Yapılamaz

Özel sağlık kuruluşlarının internetteki sayfalarına da dikkat çeken Tosun, bu sayfalarda sadece hizmet verdikleri alanı ve uzmanlıklarını, kullanma yetkileri olan cihazları ve iletişim bilgilerini tanıtabileceklerini söyledi. İzin verilen bu bilgilerin dışında, hiçbir şekilde reklam ve tanıtım faaliyetinde bulunulamayacağını bildirdi. Kartvizit, el ilanı ya da broşür gibi ticari kaygıyla yapılan reklamların zaten yasak olduğunu hatırlatan Tosun, diğer bir tanıtım metodu olan; telefonla bilgi vermek, kısa mesaj ve e-posta göndermek gibi iletişim yollarının da yasal olmadığını söyledi. Kurumu daha önce tercih eden hastalarla sadece randevulaşmak ya da kişinin hastalığını bildirmek amacıyla görüşülebileceğini söyledi.

Tıbben Doğruluğu Kanıtlanmayan Yöntemlere Dikkat

Herkesin hatta doktorların bile, doğruluğu bilimsel olarak kanıtlanmayan tedavi yöntemlerine inanmaması gerektiğini vurgulayan Tosun, bazı doktorların bilimsel yeterliliği olmayan tedavi yöntemlerini hastalara uyguladığına değinerek, bu durumun 1219 sayılı kanuna aykırı olduğunu ve tespit edilmesi durumunda gerekli ceza işleminin başlatılacağını da sözlerine ekledi. Son olarak tüm özel sağlık kuruluşlarına uyarıda bulunan Tosun, yapılan bu ticari reklamların bir an önce son bulmasını dile getirdi.
 









Bu reklam haberi ile ilgili yapılan yorumlar



Bu reklam haberiyle ilgili yorum bulunmamaktadır.

Bu reklam haberine yorum yap



E-Posta Adresiniz



Adınız Soyadınız



Mesajınız



Güvenlik Kodu





Reklam Haberleri ile ilgili ziyaretçilerin yaptığı yorumlar reklam haber okurlarının kendi görüşleridir, bu yorumlardan reklam.com.tr. veya bağlı bulunduğu firma sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret içeren, haber konuları ile ilgisiz, kişilk haklarına saldıran, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun olmayan yorumlar değerlendirmeye alınmayacaktır. Yorumlarınızı 'küçük harf 'lerle yazmanızı rica ederiz.
iç sayfa bitişi
reklamın tek adresi