New York Üniversitesi Stern School of Business profesörleri tarafından 6 aylık bir süre içinde 62 film üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, bir film, gösterim tarihinin üç hafta öncesinden itibaren sinema odaklı websitelerinde ne kadar çok konuşuluyorsa, gösterime girdiğinde o kadar çok gişe hasılatı elde ediyor. Film hakkındaki yıldız derecelendirmeleri ve Sinema Filmleri Derneği'nin verdiği notsa izleyiciler üzerinde pek etkili olmuyor.

Araştırmayı yöneten profesörlerden birine göre, sinema sektöründeki firmalar, bu sitelerde ne derecede ve ne tür konuşmalar yapıldığını takip ederek, film için nasıl bir pazarlama ve reklam stratejisi geliştirmeleri gerektiğini belirleyebilirler. Mesela, gösterim tarihinin 3 hafta öncesinde film hakkında az konuşulduğunu gören reklam ajansları, filmi biraz daha tanıtmaya çalışabilir veya film hakkında yeteri kadar konuşuluyorsa, daha fazla reklam için çalışmaktan vazgeçerek bütçeden tasarruf edebilir.

Araştırmaya göre, bir filmin internette çok konuşulması, filmin bütçesine, türüne (korku ve aksiyon filmleri hakkında daha çok konuşuluyor) ve filmin bir seri filmi olup olmadığına bağlı.  

Arşiv

Etiketler