Dijital reklam teknolojileri firması Rocket Fuel tarafından 38.151 banner reklam üzerinde 6 aylık bir süre içinde yapılan bir araştırma, banner reklamların tasarımıyla etkinlik derecesi arasındaki bağlantıyı tespit etmeye çalışmış.

Araştırmanın bazı sonuçları şöyle: * Kırmızı fon, ortalamadan %31 daha fazla dönüşüm oranına sahip. * Gri fon, ortalamadan %8 daha düşük dönüşüm oranına sahip. * Ürün resimlerine yer veren banner reklamlar, ürün resmi olmayan banner reklamlardan %6 daha fazla dönüşüm oranına sahip. * Animasyonlu reklamlar ortalamadan %7 daha fazla dönüşüm oranına sahip. * Ortalamaya göre en yüksek dönüşüm oranı (%138), 6-9 saniye uzunluğunda animasyon içeren banner reklamlara ait. * Sol alt köşede logo görünen banner reklamlar, logonun herhangi başka bir yerde göründüğü banner reklamlara göre %81 daha yüksek dönüşüm oranına sahip. * Bir teklif içeren banner reklamlar, teklif içermeyen reklamlara göre %98 daha yüksek dönüşüm oranına sahip. * Bir insan görüntüsü kullanılan banner reklamlar, insan kullanılmayan banner reklamlardan %4 daha yüksek dönüşüm oranına sahip.  

Bilmeyen arkadaşlarımız varsa, "dönüşüm oranı"nın reklam hedefimizi gerçekleştirme oranı olduğunu da belirtelim. Bu hedef satış yapma, bir siteye üye kazandırma, indirim kuponu almak için insanların bir platforma kayıt olmasını sağlama vb. olabilir. Yani biz "%60 indirim için X sitesine üye ol" diye bir banner reklam tasarladıysak, burada hedefimiz siteye üye olunmasını sağlamaktır. Bu reklama 100 kişi tıklamış ve X sitesine 12 kişi üye olmuşsa, bizim reklamımızın dönüşüm oranı %12'dir.

Arşiv

Etiketler