iPhone, iPad ve iPod ürünleri için belirttiği GB kapasitesini, bu cihazlarda yüklü bulunan iOS 8 yazılımının kapsadığı miktarı dahil ederek ifade ettiği için, 2014 sonunda Apple hakkında yanıltıcı reklam davası açıldı. Elektronik alet üreticileri, genellikle, ürünlerinde hazır yüklü bulunan programların kapsadığı alanı çıkardıktan sonra kalan GB kapasitesi miktarını reklamlarında kullanır.

Davacı avukat, iPhone6 Plus'ın reklamlarında 16 GB depolama alanı olduğu belirtilmesine rağmen, kullanılabilir alanın sadece 12.7 GB olduğunu; Apple cihazlarının, depolama alanını genişletecek bir hafıza kartı kullanımına imkan sunan bir tasarıma sahip olmadığını ve reklamla gerçek arasında bu kadar fark olması için hiçbir mantıklı gerekçe olmadığını ifade etti.

Dava dosyasında, cihazın depolama alanı dolmak üzereyken, Apple'a ait ücretli bir online depolama aracı olan iCloud için reklamların çıkmaya başlaması da yer alıyor.  

Arşiv

Etiketler